Holten boekt eerste overwinning in de 3e klasse

Afgelopen zondag stond de eerste thuiswedstrijd van deze competitie op het programma. Na de forse, geflatteerde, nederlaag van vorige week in en tegen Warnsveld wilden de mannen van trainer Richard Smit iets rechtzetten.

Holten startte net als vorige week met een piep jong team en begon voortvarend aan de wedstrijd. Holten was de bovenliggende partij en liet bij vlagen prima combinatiespel zien, dat resulteerde in een aantal mogelijkheden maar hieruit werd niet gescoord. In de 25e minuut was het dan eindelijk raak, na een prima aanval was het Kees Martens die met een prima steekbal Rob Hofman alleen voor de keeper zette en Rob ronde koeltjes af, 1-0. Gedurende de gehele eerste helft bleef Holten prima combineren en de geel/zwarte combinatie uit Beekbergen probeerden het veelvuldige via de lange bal maar tot grote kansen leiden dit echter niet voor beide partijen.

Na de rust was het Beekbergen wat meer aandrong meer, via meer strijd en veel lange ballen probeerden zij tot kansen te komen. Dit leidde tot een aantal hachelijke momenten voor het doel van de Holtenaren, echter hier vielen geen doelpunten uit. Naar mate de rijd verstreek nam Beekbergen steeds meer risico en werd Holten steeds gevaarlijker in de tegenstoot. Na een rode kaart in de 88e minuut voor een natrappende speler van Beekbergen was de wedstrijd gespeeld. In de 90e was het Timo van Zon die aan alle onzekerheid een eind maakte door de 2-0 op het bord te zetten en hier mee waren de eerste 3 punten een feit.

Komende zondag wacht de mannen van trainer Richard Smit een fraaie derby tegen ABS uit Bathmen. Om 12.45 uur nemen de JO13-1 van Holten en ABS het tegen elkaar op en om 14.00 uur is het de beurt aan de vlagenschepen van beide clubs. Hopelijk kan er een mooi vervolg gegeven worden aan de eerste 3 punter van het seizoen.

Opstelling VV Holten: Jesse Ulfman, Werner Lubbersen, Bjorn Visser, Luuk van der Linden, Rob Hofman, Leon Oudenampsen©, Luc Akkermans (Stan van den Berg), Gijs Martens, Martijn van der Werken, Kees Martens (Dion Reusink), Timo van Zon.