Bezoek van Vejle BK uit Denemarken geeft unieke ‘interland ervaring’ voor Holtense meisjes en jongens.

Afgelopen zondag heeft de Deense profclub Vejle BK een bezoek gebracht aan V Holten voor het spelen van een drietal wedstrijden tegen 2 meisjesteams en een mixteam van jongens en meisjes van VV Holten.

De contacten voor het spelen van deze wedstrijden zijn gelegd door Erwin Teunissen van de firma Ter Steege uit Rijssen, zij zijn een groothandel in potterie en lifestyle producten en hebben via handelscontacten met Denemarken de contacten gelegd tussen Vejle BK, Sportclub Rijssen, Excelsior ’31 en VV Holten voor het spelen van wedstrijden op zaterdag 13 mei en zondag 14 mei.

Nadat de Deense dames zaterdag al gespeeld hadden in Rijssen was VV Holten afgelopen zondag aan de beurt. Op een zonovergoten sportpark Meermanskamp speelde de meisjes onder 12, meisjes onder 11 en een mixteam van jongens en meisjes van Holten tegen een A, B en C team van meisjes onder 12 van Vejle BK. Er werd sportief gestreden door beide clubs waarbij de Deense meisjes lieten zien dat zij technisch, tactisch en fysiek iets verder zijn dan onze Holtense meisjes en jongens, maar ondanks dit verschil weerden de Holtenaren zich kranig.

De wedstrijden werden afgesloten met een penaltyserie, waarna alle deelnemers een fraaie VV Holten badhanddoek kregen aangeboden van het jeugdbestuur VV Holten. Aansluitend was er een lunch geregeld voor onze Deense gasten zodat zij met volle maag de terugreis naar Denemarken konden aanvangen.

Al met al was het zeer geslaagde ochtend waarbij er prachtige herinneringen zijn gemaakt, want hoe leuk is het om een heuse interland te spelen tegen leeftijdsgenoten uit een ander land. Beide clubs hebben contacten uitgewisseld en hebben aangegeven dat er mogelijkheden zijn om hier een vervolg aan te geven maar goed dat is iets wat de toekomst zal leren.