Holten speelt gelijk tegen Haarle

Op een zonovergoten sportpark de Pastoorsmoat in Haarle werd de 2e wedstrijd van het seizoen gespeeld.

Holten begon gehavend aan de wedstrijd, Timo van Zon en Tom Lenderink konden niet spelen en dat betekende dat trainer Richard Smit moest improviseren in de voorhoede. In de eerste helft waren het de roodzwarte bezoekers die het initiatief namen. Haarle liet Holten komen en gokte op een snelle uitval. Holten kreeg al gauw een schietkans voor Stan van de Berg, maar deze miste rakelings het doel. Haarle kreeg in de eerste helft misschien nog wel de beste kansen ondanks het veldoverwicht van Holten maar de voorwaartsen van de thuisploeg hadden het vizier niet op scherp staan. Zo werd er gerust met een 0-0 ruststand.

De 2e helft was het spelbeeld hetzelfde, Holten dicteerde het spel en Haarle bleek mikken op de counter. In de 60e minuut werd de 1-0 op het bord gezet door de thuisploeg, na een snelle uitval werd doelman Jesse Ulfman verslagen. Holten was even van de wijs maar herpakte zich alweer snel. Holten probeerde tot aanvallen te komen maar het zachte veld met het (te) lange gras maakte goed voetbal erg lastig. Toch was het Gijs Martens die in de 73e minuut een panklare voorzet gaf op Max Scheperman en die kopte de 1-1 tegen de touwen, hiermee kreeg Holten zijn verdiende gelijkmaker. Holten bleef aandringen maar had moeite met de laatste pas. Als er iets zorgvuldiger omgesprongen werd met de kansen dan hadden de roordzwarten nog een paar goals meer kunnen maken. Maar ook Haarle bleef gevaarlijk en kreeg zijn kansen, dus uiteindelijk over 90 minuten gezien is de 1-1 de terechte uitslag.

Komende zondag speelt Holten een thuiswedstrijd tegen Fleringen, zij zijn net als Holten gedegradeerd uit de 3e klasse, dus dat belooft een interessant potje te worden. Hopelijk kan Holten dan weer beschikken over Timo van Zon en Tom Lenderink want dat geeft meer aanvallende mogelijkheden voor trainer Richard Smit.

Opstelling VV Holten: Jesse Ulfman, Stan van den Berg, Jordy Landeweerd, Luuk van der Linden, Klaas Martens, Leon Oudenampsen©, Luc Akkermans, Kees Martens, Bjorn Visser, Gijs Martens, Max Scheperman.