Holten speelt gelijk tegen KOSC.

Op een zonovergoten sportpark Meermanskamp trad Holten aan tegen KOSC uit Ootmarsum. Holten heeft een roerige 14 dagen achter de rug na het opstappen van trainer Richard Smit. Ondanks dat de roodzwarten een redelijk seizoen draaien heeft de trainer besloten om per direct op te stappen, er was van zijn kant weinig vertrouwen in de spelersgroep en er was een verschil van inzicht tussen het bestuur en de trainer. Gelukkig heeft Holten Richard van Dellen bereid gevonden om het seizoen af te maken.

Holten trad aan in een 4-2-2-2 formatie en het was duidelijk te merken aan de thuisploeg dat het nog moest wennen aan dit nieuwe systeem waarbij de ploeg graag het spel wil maken. De gasten daarentegen toonden weinig initiatief en loerden vooral op de omschakeling. De eerste helft was dan ook niet hoogstaand en de grootste kans was voor Timo van Zon in de 41e minuut, zijn schot miste echter het doel. Verder gebeurde er weinig in de eerste helft en zo was het bij rust 0-0.

In de 2e helft gebeurde er iets meer dan in de eerste helft. Holten speelde beter dan in de eerste helft en KOSC liep alleen maar achteruit en koesterde het gelijkspel. Holten kreeg gedurende de 2e helft 2 à 3 goede mogelijkheden maar gescoord werd er niet. Holten werd ook al niet geholpen door de scheidsrechter, want in de 80 minuut was het Tom Lenderink die in een tijdsbestek van 1 minuut 2 x geel kreeg van een zeer warrige scheidsrechter Langendonk uit Apeldoorn en zo werd een eindoffensief de kop in gedrukt. Deze scheidsrechter presteerde het om in een sportieve wedstrijd maar liefst 9 gele en 1 rode kaart te tonen. Volstrekt onnodig gezien de wedstrijd. De wedstrijd eindigde in 0-0.

Komende zondag speelt Holten de lastige uitwedstrijd tegen Luctor et Emergo uit Almelo. De komende weken blijft het spannend want de verschillen op de ranglijst zijn klein. Holten staat 4e met maar 4 punten meer dan de nummer 11 en dat is nacompetitieplek voor degradatie.

Opstelling VV Holten: Jesse Ulfman, Stan van den Berg, Klaas Martens, Luuk van der Linden, Werner Lubbersen, Leon Oudenampsen©, Luc Akkermans (Kees Martens), Tom Lenderink, Gijs Martens, Timo van Zon, Max Scheperman (Luuk Veenstra).