Holten start goed en wint van ABS

Holten is de competitie goed begonnen, in een matige wedstrijd werd ABS met 2-1 verslagen.

Op een prachtige nazomermiddag werd afgelopen weekend de competitie afgetrapt en er stond een heuse derby op het programma, ABS uit Bathmen kwam op bezoek.

In de eerste helft waren het de bezoekers uit Bathmen die het initiatief namen, maar dit leidde niet tot grote kansen. Toch was het Holten wat in de 10e minuut uit het niets op voorsprong kwam, een terugspeelbal van ABS werd knullig verwerkt door de keeper van ABS en zo was het voor Tom Lenderink een koud kunstje om de 1-0 op het bord te zetten. Het spelbeeld veranderde niet ABS bleef het initiatief houden en Holten loerde op een snelle uitval. In de 12e minuut was er de eerste kans voor ABS een droge schuiver belande op de paal. Holten speelde zeer compact en hierdoor werd ABS gedwongen om ook de keeper te betrekken in het spel en het was duidelijk dat de keeper beter met zijn handen was dan met zijn voeten, dit leverde een aantal hachelijke situaties op voor de goals van ABS. In de 20e minuut viel Tom Lenderink uit met een hoofdblessure en werd hij vervangen door Timo van Zon die hiermee zijn eerste wedstrijdminuten maakte. Het spelbeeld bleef hetzelfde en zowel Holten als ABS kregen kansjes maar deze werden onschadelijk gemaakt door de keepers.

De 2e helft was nog maar net begonnen of de 2-0 lag al in het net, een ongelukkige hoge terugspeelbal werd gemist door de keeper van ABS. ABS rechte zijn rug en probeerde aan te dringen maar op een schot en een vrije trap wist keeper Jesse Ulfman van Holten 2x over prima redding te brengen. In de 52e was het dan wel raak, een van richting veranderd schot belande achter keeper Jesse, 2-1. ABS had het initiatief maar wist niet echt meer gevaarlijk te worden. Er waren wat kansjes voor beide teams maar verder gebeurde er weinig noemenswaardig. De meeste aandacht was er het laatste half uur voor de scheidsrechter, de heer van Otten, die een aantal vreemde beslissingen had en aantal onnodige gele kaarten gaf.

Zo start de formatie van trainer Richard Smit het seizoen goed maar zijn er nog voldoende verbeterpunten. Met het vertrek van Martijn van der Werken, Rob Hofman en Bas Tuitert heeft Holten veel kwaliteit verloren en is het nog zoeken naar de ideale formatie. Volgende week gaan de mannen op bezoek bij Haarle, hopelijk kunnen de mannen weer een goed resultaat halen.

Opstelling VV Holten: Jesse Ulfman, Stan van den Berg, Jordy Landeweerd, Luuk van der Linden, Werner Lubbersen, Leon Oudenampsen©, Luc Akkermans, Luc Stegeman (Klaas Martens), Tom Lenderink ( Timo van Zon), Gijs Martens (Frank Marsman), Kees Martens (Max Scheperman).

Foto: Math Willems