Zuur verlies Holten tegen Enter

Op een zonovergoten sportpark Meermanskamp was het een bijzonder weerzien voor trainer Daan Jalving met zijn oude jeugdclub. Daan was 10 jaar actief als speler én trainer, bij VV Holten en ook was het zondag exact drie jaar geleden dat zijn vader Hennie, ex-voorzitter van vv Holten, overleed.

Holten kwam goed uit de startblokken en dat resulteerde na 5 minuten al in een grote kans voor aanvoerder Leon Oudenampsen die vanaf 20 meter het doel van de gasten onder vuur naam. Helaas belande de uithaal op de paal. Holten bleef het eerste kwartier de bovenliggende partij. Na een kwartier is het Enter dat beter in het spel komt en Holten terugdringt op eigen helft. Echt dreigend wordt de witte rode formatie niet. Holten blijft echter wel dreigend en probeert met de lange bal de spitsen in stelling te brengen, waarbij met name Tom Lenderink een plaag is voor de defensie van Enter, maar helaas komen hier geen grote doelkansen uit. In de 23e minuut is het Timo van Zon die met een afstandsschot de Enterse goalie test. Met een knappe redding duwt de doelman van Enter de bal tegen de lat waarna deze overvliegt.

Holten laat Enter het initiatief houden en in de 25e minuut komen de gasten toch op voorsprong. Na een listige steekbal en een weifelend optreden van de Holten-keeper, kan de spits van Enter uit de kluts de 0-1 binnentikken. In het resterend deel van de eerste helft blijft het spelbeeld hetzelfde, echter beide ploegen komen niet tot grote kansen en dat betekent een 0-1 ruststand.

Na de thee gelijkkomt Holten al vrij snel op 1-1, Gijs Martens schiet knap een vrije trap van zo’n 20 meter tegen de lat. Via het aluminium beland de bal achter de doelman van Enter. De gelijkmaker verandert weinig aan het spelbeeld. Beide ploegen zijn slordig in balbezit waardoor het niveau van de wedstrijd niet hoog is en er weinig grote kansen ontstaan. Echter de intensiteit van beide ploegen zorgt er voor dat het wel een boeiende wedstrijd is.

In de slotfase van de wedstrijd lijken beide ploegen een punt te koesteren, want er wordt weinig risico genomen in de opbouw, waardoor beide ploegen al snel kiezen voor de lange bal waarbij er gegokt wordt op een snelle uitbraak om eventueel toch de drie punten binnen te slepen.  Zo kan het in de laatste minuten van dit duel nog alle kanten op. Helaas voor de thuisploeg valt het kwartje de Enterse kant op want in de 89e minuut is het een van de spitsen die aan een dribbel in de 16 meter begint, en hierbij wordt hij onreglementair ten val gebracht door een Holten-verdediger. De goed leidende scheidsrechter van der Beek uit Arnhem kan niet anders dan een penalty toekennen. Dit buitenkansje wordt verzilverd door Enter en zo komt de 1-2 eindstand op het bord.

Een zuur verlies voor Holten, want een gelijkspel was meer dan verdiend geweest. Holten haakt voorlopig af in de titelstrijd in de vierder Klasse A. De wedstrijd geeft echter wel voldoende aanknopingspunten voor het restant van de competitie. Komende zondag staat de derby tegen ABS op het programma In Bathmen. Hopelijk kan de formatie van Richard Smit dan weer 3 punten bijschrijven.

Opstelling VV Holten: Jesse Ulfman, Stan van den Berg, Bjorn Visser, Luuk van der Linden, Werner Lubbersen, Leon Oudenampsen©, (Luuk Veenstra), Luc Akkermans, Kees Martens, Gijs Martens, Tom Lenderink, Timo van Zon (Max Scheperman).