Mini’s – inloopgroep

De inloopgroep ook wel mini’s genoemd zijn de allerjongste deelnemers aan het voetbalspel op ons prachtige sportpark.

De inloopgroep speelt geen competitie en de jongens en meisjes hoeven nog geen lid te zijn van onze vereniging om mee te mogen trainen. Iedere maandagavond van 18.30-19.30 wordt er “getraind” door deze jonge talenten, tijdens dit uurtje spelen c.q. voetballen leren ze omgaan met de bal (hoofddoelstelling) en doen ze allerlei leuke oefeningen en spelletjes. Plezier staat voorop, zowel in het veld als bij de ouders langs de kant. Afhankelijk van het instroommoment en de ontwikkelingen die de kinderen doormaken spelen ze een half jaar tot een jaar in de inloopgroep voordat ze doorstomen naar de JO7 of JO8. De leeftijd van de spelertjes varieert van vier tot en met zeven jaar, hoewel vier jaar wel erg jong is kunnen sommige jongens en meisjes hier al best aan toe zijn.

Naast trainen hebben we het streven is om ze maandelijks deel te laten nemen aan de zogeheten ” Sterrenleague” , dit is een toernooi wat per toerbeurt georganiseerd wordt door de deelnemende verenigingen (o.a. SC Deventer, Diepenveen, VV Holten, Kon. UD, Blauw Wit, RDC, Sportclub Wesepe en Witkampers). Sportiviteit en spelvreugde staan hierbij centraal, waarbij resultaat van ondergeschikt belang is. Daarom worden er geen uitslagen bijgehouden, er zijn alleen maar winnaars! Om deel te kunnen aan de Sterrenleague moet uw zoon of dochter lid zijn van V.V. Holten.

Maar goed het begint eerst met ontdekken of je voetballen leuk vindt, dus wil je een keer meetrainen dan ben je van harte welkom !

Voor meer informatie of opgave kunt u terecht bij:

Arno Reusink
Jeugdvoorzitter